THE GIN THAT MAKES YOU WANT TO FLY.
Aviator Gin is het resultaat van het marketingproject in de opleinding Marketing aan de UCLL/Mobyus. De opdracht hield het "virtueel" lanceren, uitwerken en op de markt brengen van een Fast Moving Consumer Good in. Samen met mijn teamgenoot koos ik voor gin als product.
In samenwerking met Jelger Teuq.
LOGO
Een piloot of aviator draagt steeds dubbele “wings” als symbool op zijn uniform. We hebben gekozen om van dat idee te vertrekken en zijn uiteindelijk tot onderstaand logo gekomen. Het logo straalt - dankzij zijn strakke vormgeving - premium kwaliteit uit en de propellor in het midden reflecteert het avontuur dat de aviator bij elke vlucht aangaat. Onderaan het beeldmerk staat in een sierlijk strak lettertype de merknaam geschreven.
VERPAKKING
Voor de fles van elk van de Aviator varianten gebruiken we dezelfde vorm. We opteerden voor een mooie, strakke ronde fles die, afhankelijk van de soort, bekleed is met zwarte, witte of groene krimpfolie. Vooraan prijkt trots het Aviator-logo met het onderschrift “handcrafted small batch gin”. De sluiting bestaat uit een kurk die bovenaan is afgewerkt met mahoniehout. Elke fles heeft een inhoud van 50cl.
CAMPAGNE
Het hoofddoel van de campagne was om awereness te doen ontstaan rond het merk “Aviator”. Het logo is prominent aanwezig en krijgt bijval van de baseline die de consument moet helpen een eerste referentie te leggen naar gin.
Een packshot van de 3 Aviator-varianten zorgt mede dankzij de premium mahoniehouten dop voor een subtiel kleuraccent. De opvallende alsook uiterst elegante vorm van de fles moet, naast de naam en het logo, voor de consument een van de belangrijkste herkenningsfactoren van het product zijn.
Voor de setting rondom het packshot hebben we bewust gekozen om een klassiek zwart-wit beeld te gebruiken. Het kleurenpallet moet de premium kwaliteit van het merk extra benadrukken en moet de packshot er extra doen uitspringen. We laten een Douglas Dakota DC-3, een veelvuldig gebruikt vliegtuig in de jonge jaren van de commerciële luchtvaart, aan hoge snelheid mee gedijen op het glooiende heuvellandschap, terwijl het rakelings over de boomtoppen scheert. Je zou voor minder zin krijgen om zelf achter de stuurknuppel te kruipen, nietwaar? Dream. Discover. Dare.
Aviator... dat is simelweg “The gin that makes you want to fly.”
SOCIAL MEDIA
.
BRANDED ITEMS
Als nieuwe speler in de markt van de premium gin, was er nood aan maximale visibiliteit. Aldus hebben we het design van verschillende branded items verzorgt die voor deze extra visibiliteit moeten zorgen.
VALUE LADDER & MISSION STATEMENT
Aviator wil met zijn gin het verschil maken, innoveren en een nieuwe dimensie geven aan de gin-experience van de consument.